Corona: Kan ik nog terecht bij MiCare?

Misschien was u voor de coronacrisis bij ons al in behandeling. Misschien zou u net beginnen met een traject of misschien bent u op zoek naar de juiste zorg en twijfelt u of u nu ergens terecht kunt. In welke situatie u ook zit, wij begrijpen dat u vragen heeft over uw traject of over een mogelijke behandeling bij ons.

Bij MiCare willen wij voorkomen dat uw klachten erger worden. Dit betekent dat u ook nu bij ons terecht kunt voor hulp. Dit kan zijn voor psychische klachten, revalidatie, maar ook fysiotherapie, ergotherapie, voedingsadvies of hand- of polsklachten. Onze zorgverlening gaat gewoon door. Wij werken op een andere manier dan u van ons mogelijk gewend bent, maar u kunt altijd rekenen op onze hulp en begeleiding.

Hart in handen

Online behandeling

Wij volgen het advies van het RIVM op. Dit houdt in dat alle behandelaren zo veel mogelijk van huis uit werken. Psychologische behandelingen als neurofeedback alsook behandelingen als taping en therapeutische massages zijn helaas niet mogelijk van op afstand, maar helpen kunnen onze behandelaren u zeker.

Vorige week zijn onze behandelaren creatief aan de slag gegaan om zoveel mogelijk oefenmateriaal te digitaliseren. Zo hebben we oefeningen in PDF gemaakt en zijn er vlogs (korte filmpjes die u veel op social media vindt) gemaakt waarin verschillende oefeningen worden uitgelegd en door een behandelaar worden voorgedaan.

Daarnaast zijn we sinds vorige week begonnen met beeldbellen (ook wel videobellen genoemd). Dit was even wennen voor ons alsook voor onze cliënten, maar de reacties hierover zijn positief.

Hoe ziet beeldbellen/videobellen eruit?

Bij beeldbellen bent u thuis in uw vertrouwde omgeving. Via uw laptop, tablet of smartphone belt u met uw behandelaar terwijl u hem of haar ziet. Hiervoor wordt een beveiligde applicatie gebruikt. Deze applicatie is vergelijkbaar met Skype of het beeldbellen op WhatsApp.

Op dezelfde manier als op onze locatie begeleidt uw behandelaar u in het traject. De behandelaar geeft u advies, tips, alsook oefeningen en opdrachten waaraan u kunt werken. Vervolgens bespreekt u deze oefeningen en opdrachten in een volgend gesprek. Ook eventuele klachten en problemen worden tijdens een videosessie besproken.

Fysiotherapie op afstand

Op het eerste gezicht lijkt het misschien vreemd om fysiotherapie van op afstand te doen. Ondanks dat u niet de apparaten en tools in huis heeft die wij in onze fysiozaal hebben, zijn er voldoende bewezen technieken beschikbaar om online fysiotherapie mogelijk te maken. Onze therapeuten kijken voortdurend naar mogelijkheden voor thuis waarmee u een vergelijkbaar resultaat kunt bereiken. Hiervoor stellen zij op maat gemaakte online oefenprogramma’s voor u op.

Blijf niet langer lopen met klachten

Onze zorg gaat gewoon door. Dus heeft u psychische of fysieke klachten? Wacht dan niet langer. Voorkom dat uw klachten erger worden. Maak vrijblijvend een afspraak voor een intakegesprek bij ons. U kunt ons van maandag tot en met donderdag telefonisch bereiken van 08.30 – 17.00 uur. Op vrijdag zijn we momenteel tot 12.30 uur bereikbaar.

Heeft u psychische klachten, zoals angstklachten of een depressie? Of wilt u bij ons revalideren of in behandeling voor hand- en polsklachten? Dan heeft u een verwijzing nodig van uw huisarts.

Nadat u een verwijzing heeft ontvangen, maakt onze receptionist een afspraak met u voor een online intakegesprek. Tijdens dit intakegesprek bespreekt u uw klachten en beperkingen met een psycholoog, assistent revalidatiearts of een andere therapeut. Met welke behandelaar u spreekt, is afhankelijk van uw klachten. Zo krijgt u bij psychische klachten een psycholoog bij uw intake en bij een revalidatietraject een assistent revalidatiearts.

Tijdens het intakegesprek vraagt de behandelaar u naar uw klachten. Waar heeft u last van? Wat kunt u of lukt u niet meer? Ook vragen we u naar uw doel. Wat hoopt u graag te bereiken met een behandeling? Onze behandelaar bekijkt wat voor u het beste is. Samen met uw behandelaar stelt u vervolgens doelen op. Nadat het behandelplan met u is besproken, kunt u aan de slag met uw (online) behandeling.

Mocht u vragen hebben over onze behandeling of over het online beeldbellen, neem dan contact met ons op via 045 – 785 14 80 of via info@micare-health.nl. Wij helpen u graag.

Labels: corona, ggz, Revalidatie,